Hennepauto uit 1941

In de jaren 1910 experimenteerde Henry Ford met het gebruik van landbouwmaterialen voor de productie van ’s. Ford was deels gemotiveerd door de wens om niet-voedseltoepassingen te vinden voor landbouwoverschotten, die toen bestonden zoals ze nu zijn. Hij probeerde veel landbouwgewassen, waaronder tarwe. Coil cases voor de 1915 Model T Ford waren gemaakt van een tarwe gluten hars versterkt met asbestvezels.  In de volgende paar jaar werden toepassingen gevonden voor sojaolie in autolakken en email, in rubbervervangers en in de productie van glycerol voor schokdempers. De composities van de sojaplastics van Ford en de methoden voor de verwerking daarvan, evolueerden in de loop van de tijd en varieerden afhankelijk van de toepassing. Uiteindelijk gaf Ford groen licht om een ​​volledig prototype “plastic ” te produceren inclusief een volledig plastic lichaam. Het lichaam bestond uit veertien plastic panelen bevestigd aan een gelast buisframe (in plaats van het gebruikelijke parallelle I-balkenframe). De panelen en het frame wogen elk ongeveer 250 pond. Het totale gewicht van de was 2.300 pond, ongeveer tweederde van het gewicht van een stalen model van vergelijkbare grootte. Ford, een meester in het genereren van publiciteit, exposeerde het prototype met veel tamtam in 1941. Maar toen, tegen het einde van 1941, publiceerde Ford niet langer de “plastic ”. De redenen hiervoor zijn onbekend, maar zijn mediacontacten, de kracht van de DuPont-organisatie en de Tweede Wereldoorlog hebben waarschijnlijk een rol gespeeld. [hempplastic.com]

Eén gedachte over & ldquo; Hennepauto uit 1941 & rdquo;

  1. I just did a search on tooyta biodiesel’ and I am VERY happy to have found this site! The SUV Boom is a scary thing to watch, still I am anxiously awaiting the day they produce a diesel/ biodiesel/ hybrid Landcruiser or Highlander. Family size, tradework capable, road trip comfortable, and what I consider to be the perfect fuel combination possibly available RIGHT NOW. My wife and I are talking about buying a car soon and are nearly settled on a Highlander Gas/Hybrid but I am ready to stop using gasoline. When I saw the Readers Choice Award listing for Toyota’s Biodiesel Hybrid Prius Coming Soon- I realized that what I have been waiting for is possible. I don’t think we will be able to hold out long enough to see that be our next car but the possibility of it happening, thanks to a company like Toyota, is here!