Is Hello Kitty satanistisch?

Er gaan verhalen rond over mensen die hun ziel verkopen aan de en komen in veel varianten voor. Zowel eenvoudige lieden als geestelijken en geleerden konden ertoe overgaan hun zielenheil te verkwanselen in ruil voor aardse zaken als macht, kennis en geld. We spreken hierover mensen die oude principes overboord zetten om macht of rijkdom te vergaren of over iemand die kwade dingen bewerkstelligt voor eigen gewin. Een verhaal dat op internet rondgaat zou ook voor kleine kinderen niet veilig zijn: Zoals het icoon van schattigheid en zoetheid Hello Kitty.

Hello Kitty zou namelijk gemaakt zijn door een echtpaar dat hun ziel aan de duivel verkocht in ruil voor de genezing van hun kind. Volgens de legende in de jaren 70 werd de dochter van ontwerper Ikaka Shimizu plotseling ziek . Na talrijke tests en een gedegen medisch onderzoek werd er kanker in het mondslijmvlies gediagnosticeerd. De artsen konden hen geen hoop op leven geven. Hopeloos begonnen ze verschillenden goden te aanbidden. Toevertrouwd aan hen, maar er kwam geen verbetering. Ze bezochten steeds meer plaatsen waar het occulte en de duivel aanbidding werd beoefend. Tot de dag dat ze een pact met de duivel maakten in ruil voor genezing en ze zou een merk wereldwijd bekend te maken. De duivel maakte het kind gezond en creërde een schattige katje vreemd genoeg zonder mond als merkbeeld. Na een jaar heeft niemand iets  meer van haar vernomen… en leeft het als een icoon verder.

Hello Kitty is de grote geldverdiener voor Sanrio, een Disneyachtig bedrijf uit Japan. De Sanriostal, goed voor een omzet van ruim 5 miljard dollar per jaar, staat vol lievige cartoonkarakters, maar die spelen buiten Japan nauwelijks een rol. Hello Kitty verdient de helft van de omzet van Sanrio

Zo heeft Lady Gaga Hello Kitty-outfits, de Amerikaanse rockband Kiss leende zijn imago aan Sanrio uit voor een serie Kiss Kitties – compleet met uitzinnige glitterschoenen en een uitgestoken Gene Simmonstong. Ook op een vibrator blijft ze kawai – Japans voor schattig – en dat kawai een rekbaar begrip begrip is, bewijst een rood-zwarte Hello Kitty als Chinese dodengod.